PROGRAMME BACHELOR - École Polytechnique

PROGRAMME BACHELOR - Ecole Polytechnique - Paris : Bienvenue

Par admin lfjm, publié le mardi 29 novembre 2016 22:35 - Mis à jour le mercredi 27 novembre 2019 15:31

Bachelor of Science : les candidatures sont ouvertes !

Dear Madam, Sir,

As you may already know, École Polytechnique (also known as l'X) ranked best Institution in Science and Technology in France, launched two years ago its first undergraduate program taught entirely in English: the Bachelor of Science. This high level multidisciplinary scientific program is made for students with a strong academic and scientific potential, as well as an interest for evolving in an International environment. This 3-year Bachelor offers a solid scientific knowledge and a very intense campus life (l'X is located in the south of Paris, with 160 hectares campus nestled in nature).

We would like to invite you to join our webinar, this will be the opportunity to introduce this program to your students as we believe they fit the admission requirements. We would like to highlight that our Bachelor Program is designed for top students with very high potential, who are able to follow a rich and demanding curriculum. Students from grades 9 to 12 are welcome to attend following that they picked (or will pick) further mathematics classes, plus at least one other science course.

Please register to one of these webinar sessions:

Wednesday 4 December 2019 | 6pm to 6.45pm (French time)

Thursday 5 December 2019 | 12pm to 12.45pm (French time)

Tuesday 10 December 2019 | 12pm to 12.45pm (French time)

Wednesday 11 December 2019 | 6pm to 6.45pm (French time)

Academic staff and counselors are also welcome to attend.

Please note that there is limited availability for each session. Do not hesitate to get back to us if neither of those dates fit your school schedule.

Please note that the next round of applications is from January 14, 2020 and February 26, 2020 – we will share some advice on the application process during the webinar. In the meantime, please check our website for more information.

Looking forward to hearing from you.

Best regards,

Florence BERNARD
International Marketing and Promotion Manager

ÉCOLE POLYTECHNIQUE
91128 PALAISEAU CEDEX, FRANCE

Vous pouvez dès à présent candidater pour la rentrée de septembre 2020 du Programme Bachelor ! La première vague d'admissions sera ouverte jusqu'au 6 novembre 2019.

Les élèves et les familles peuvent consulter dès à présent la rubrique « admissions » du site de l’École qui précise les documents demandés en cliquant ici (l’inscription se fait entièrement en ligne).

Les étudiants présélectionnés seront contactés individuellement et seront invités à passer un entretien oral en anglais par visioconférence avec un examinateur. Celui-ci aura pour mission d’évaluer le niveau en mathématiques, la culture générale scientifique et la motivation du candidat.

Brochure à télécharger :

Plateforme de candidature :

Enfin, sachez que l’École Polytechnique a réalisé une vidéo à l’occasion de la rentrée des élèves du programme Bachelor, disponible ici.

Watch the video now!

Dominique Bisbal